Rolfilm

la-cour-marigny-medium

Mijn allereerste foto’s heb ik gemaakt met een heel ouderwetse boxcamera.

Dat jaar brachten we de zomervakantie door in een schilderachtig huis aan de Loire. Van mijn vader had ik geld gekregen om een rolfilm te kopen. Ik was toen twaalf jaar.

Oh, wat een zelfbeheersing. Hoeveel opnames zaten er op mijn rolfilm? Acht? Twaalf? Het nemen van een foto vereiste dus volledige voorbereiding en de concentratie op ‘het’ moment grenste aan magie.

Dit is een van die eerste foto’s.

Geef een reactie

