“Everytime we say goodbye”

Op 13 januari 1991, drie dagen voor het uitbreken van de eerste Golfoorlog, verliet ik Israël met de laatste boot uit Haifa.

Kort voor mijn vertrek zat ik in een zaaltje bij het optreden van een Israëlisch bandje. Zij coverden een liedje dat ik niet kende en dat ik daarna nooit meer gehoord heb. Door het wonder van het geheugen dat internet ook is, heb ik het vorig jaar teruggevonden.

Ook zonder deze overbodige introductie is dit liedje van Cole Porter prachtig. Het wordt hier gezongen door Annie Lennox.

Geef een reactie

