Goede voornemens

Officieel doe ik niet aan goede voornemens, maar ik heb er natuurlijk wel een paar.

Eén van die voornemens? Vaker stukjes schrijven op dit weblog. Niet wachten tot ik een keer tijd heb of inspiratie. Liefst wekelijks iets nieuws schrijven. En ook – paradox – minder tijd spenderen achter de computer.

Want afgelopen zondag had ik het daarover met onze kinderen. Ze zijn twaalf en (bijna) elf en vinden, net als hun vader, dat hij teveel achter zijn computer zit. Dat geeft hij ruiterlijk toe, maar, zo werpt hij vervolgens op, minder computeren, dat valt nog niet mee, hoe pakt hij dat aan?

Het antwoord komt opvallend vlotjes als de oudste zegt: “Pápa… Je hebt een eigen síte, je zit op Twítter, op Fácebook, op Flíckr, op Línkt of hoe heet dat… Veel te veel! Doe er een paar weg!”

Wijze woorden die na blijven gonzen. Is ook niks tegenin te brengen. De rest van de dag ben ik niet meer online en laat een paar dagen de updates van vrienden (Facebook), connecties (LinkedIn), mensen die ik volg (Twitter) en contacten (Flickr) voor wat ze zijn.

En dat was eigenlijk wel rustig en prima. Een beetje op de manier zoals het rustig was toen m’n mobieltje stuk ging terwijl we kampeerden op onze natuurcamping in Zwitserland. Je mist wel iets maar je weet tegelijkertijd dat het niet zo heel belangrijk is wat je mist.

Enfin, al heb ik ze officieel dan niet, toch heb ik deze eerste week van het jaar dus al aan m’n goede voornemens gewerkt.

2 gedachtes over “Goede voornemens

Geef een reactie

