Kersen plukken: trends voor 2012

eindejaarseditie-adformatie-medium

De eindejaarseditie van tijdschrift voor marketingcommunciatie Adformatie blikte vooruit op 2012. Waar komen we vandaan, waar gaan we naartoe?

Hieronder een keuze uit de vele uitspraken over marketing, bedrijven, klanten én kansen. Afkomstig van respectievelijk Rogier Mulder, Jim Rogers, Hilde Roothart, Henry Mason, Christine Boland, Ebele Wybenga, Joris van Groningen en Saskia IJszenga.

Succes

Andersdenkenden zouden ons weleens de sleutel tot succes kunnen geven.

Risico

En wat dan nog als het een keer minder uitpakt? Ook van mislukkingen worden we rijker en wijzer.

Carrière

Stuur je kinderen niet naar een MBA-opleiding maar laat ze boer, bakker of schilder worden.

Crisis

Sommigen zullen de ontwikkeling van het najagen van welvaart naar het streven naar welzijn eerder als een verrijking ervaren.

Producten

Consumenten vragen zich af waarom niet alle producten zo goed als een iPad zijn ontworpen.

Basisbehoefte

De behoefte aan aandacht en contact staat met stip op nummer 1. Echte aandacht, niet 636 likes.

Ontspanning

Opladen gebeurt door verwondering of door verstilling op te zoeken.

Facebook

In de oproep “vind mij leuk” zit een element van wanhoop. De meeste merken hebben hetzelfde probleem: ze praten op social media over zichzelf, smekend om liefde.

Identiteit

Door alle turbulenties op de markt raken bedrijven uit koers, verliezen het zicht op hun identiteit, weten niet meer wie ze zijn en waar ze voor staan.

Verhalen

Corporate stories zijn essentieel, want ze brengen samenhang aan in een reeks van ogenschijnlijk losstaande gebeurtenissen. Net als in de literatuur verhalen ze hoe personages hun moeilijkheden overwinnen.

Pijn

Veranderingen gaan altijd gepaard met pijn en moeite. Laat dat zien, anders verval je in holle kretologie.

Klanten

Klanten zijn net mensen. Ze vinden het leuk als je luistert en willen je graag vertrouwen.

2 gedachtes over “Kersen plukken: trends voor 2012

  1. oestha

    Hoe ‘gewoon’ en ‘verstandig’ sommige ‘trends’ zijn, vind je ook niet.. Maar dat waren we (?) vergeten.
    Dank voor de link!

  2. Joost

    Ja, het is deels wel common sense, maar toch leuk (vond ik in ieder geval) om een aantal citaten zo als een lijstje te presenteren, er lijkt toch een soort van rode draad te zijn…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s