Zachtboard

Toen ik vijf jaar geleden startte met dit weblog had ik geen idee wat het zou worden. Ik had wel een leidraad: een vraag die m’n coach me stelde, lang geleden:

Wat is je passie?

Ik dacht: ik ga stukjes schrijven. Maar alleen over dingen die ik mooi vind, die me op de één of andere manier raken, waar ik warm voor loop. Als een breed stuk zachtboard aan de muur waarop je foto’s prikt van mensen en momenten die je dierbaar zijn.

En wie weet, dacht ik erachteraan, wordt er gaandeweg een patroon zichtbaar, een rode draad, leer ik iets over mezelf. Ondertussen kan ik schrijven, oefenen, grenzen steeds een beetje verleggen.

Dit blog is mijn zachtboard. Ook al komen er dagelijks bezoekers, toch is het wel een beetje zoals Seth Godin zegt:

Basically you’re doing it for yourself.

En vijf jaar bloggen heeft veel gebracht. Bijzondere contacten met mensen die ik verder niet ken. Herinneringen aan gebeurtenissen die op dit blog bewaard zijn gebleven en anders verloren waren gegaan. Maar vooral, heel veel plezier ermee bezig te zijn.

WordPress was al die tijd een fantastisch platform. Heb je geen blog, maar zou je dat willen? Ik kan het aanraden, probeer het eens uit, het is zo eenvoudig. Voor je het weet, ben je aan het schrijven en heb je je eigen zachtboard.

Happy blogging!

Geef een reactie

