Vogeleiland revisited

vogeleiland-boom-medium

Afgelopen maandag was het licht ’s middags zo warm, dat ik eropuit ging. Op expeditie, naar Vogeleiland.

Vogeleiland is één van de weinige plekken in het Amsterdamse Bos waar je niet over elkaar struikelt. Sterker nog, je komt er bijna nooit iemand tegen. Vogeleiland is dan ook haast niet te vinden.

Bij de geitenboerderij ben ik speciaal even gestopt om de plattegrond van het bos te bekijken. Makkelijk, appeltje eitje, maar ik moest later omkeren, terug naar die plattegrond, want ik was er blijkbaar wéér voorbij gereden.

Vogeleiland. Ik heb er nog nooit een vogel gezien. Ook geen ander dier trouwens. Vogeleiland bestaat uit een rare bult, meerdere moerassen én er groeien bomen, mooie bomen, geheimzinnige bomen. En het middaglicht schijnt hier, langs de rand van het bos, op z’n warmst.

Drie keer ben ik het eiland rondgelopen, camera met nieuwe lens, de 24-85 VR, in de hand.

Voldaan verliet ik deze mysterieuze plek via de brug die het eiland met de rest van het bos verbindt. Wat een eiland… Wat een expeditie…

4 gedachtes over “Vogeleiland revisited

Geef een reactie

