Bleu

trois-couleurs-medium

Gisterochtend stond ik bij de bushalte. Het was kwart voor acht. De avond ervoor had ik Bleu van Krzysztof Kieślowski gezien. Op de poster in het bushokje stond: Bleu.

Door de beslagen ruit in de badkamer, eerder die ochtend, had ik naast elkaar drie kleuren gezien. Drie mistige vlekken: blauw van een handdoek, wit van een t-shirt, rood van een handdoek.

Trois couleurs, in de volgorde van Kieślowski’s drie films: Bleu (1993), Blanc (1994), Rouge (1994).

Ik overwoog een bus later te nemen, een foto te maken door de beslagen ruit. Maar de handdoeken en het t-shirt zouden er niet meer hangen. Daarom besloot ik dit wonderlijke toeval op dit weblog in woorden te bewaren.

Geef een reactie

