Appelboom

appelboompje-medium

Ik heb geen groene vingers, maar ik hou van bomen. Daarom vond ik het erg toen ik twee jaar geleden onze appelboom moest omzagen. Hij was op sterven na dood, zag er niet uit, de blaadjes waren grijs en slap, de boom was op, zogezegd.

Onze dochter vond het net zo erg als ik toen de appelboom weg was.

Gisteren hebben we bij tuincentrum Konijnenburg in Amstelveen voor € 19,99 een nieuw appelboompje gekocht. Met blaadjes in de knop, een Japans appelboompje zou ik bijna zeggen, als op een schilderij van Van Gogh.

Gistermiddag ben ik gaan spitten, zagen, hakken, wrikken en uiteindelijk lukte het de stam van de oude appelboom uit de grond te krijgen. Wat een strijd. En op die plek heb ik toen de nieuwe appelboom geplant.

Onze dochter is nu in Parijs met een vriendin. Vanavond gaan we haar ophalen van Schiphol. Ik verheug me er zo op dat ze morgen bij daglicht ons nieuwe appelboompje ziet. Ik weet nu al dat ze net zo blij is als ik.

En wat er ook gebeurt, ik zal nooit, nooit meer een appelboom omzagen. Promise.

Geef een reactie

